Rica Hotels AB

Rica Hotels deltar i Earth Hour och uppmanar alla gäster och medarbetare att sprida budskapet vidare

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 12:48 CEST

Imorgon är det dags för Earth Hour – den största miljömanifestationen genom tiderna. Alla gäster som checkar in och ut från Rica Hotels i Sverige under lördagen den 31 mars får ett stearinljus med en uppmaning att delta i Earth Hour.

Alla hotell släcker allmän belysning i så stor utsträckning som möjligt under en timmes tid för att skicka en signal till världens beslutsfattare om att ta klimatfrågan på allvar.  Även alla gäster uppmanas att släcka ljuset på hotellrummet.

- Rica Hotels släcker inte bara ljuset, vi arbetar ständigt för att minska vår miljöpåverkan, exempelvis är hotellens badrumsprodukter Franka märkta med Bra Miljöval och alla våra svenska hotell är certifierade enligt Svanen säger Li Wester, HR & Kvalitetschef på Rica Hotels.

För varje hotellnatt avsätter Rica Hotels i Sverige en krona till Ricafonden – en fristående stiftelse som stödjer projekt inom miljövård, Rica Green, och social omsorg, Rica Red. Sedan 1995 har närmare 5 miljoner kronor delats ut till fler än 50 olika projekt.

Läs gärna mer om Ricafondens projekt på www.rica.se/ricafonden.

Om Rica Hotels: Skandinaviens största privatägda hotellkedja grundades av Jan E Rivelsrud och Prins Carl Bernadotte 1975. Rica Hotels erbjuder idag mer än 70 hotell på fler än 50 destinationer i Norge och Sverige, vart och ett med sin egen personliga prägel och samtliga med ett värdskap utöver det vanliga.

Läs mer på www.rica.se