Rica Hotels AB

Rica Hotels får högsta rekommendation av svenska konferensköpare

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2012 09:09 CEST

I början av året startade Rica Hotels sin storsatsning ”Recept på goda möten” och har redan fått högsta rekommendation av svenska konferensinköpare i kategorin hotellkedjor.

Svenska Konferens och Mötesbarometern är en oberoende mätning av svensk mötes- och konferensmarknad bland närmare 1000 kvalificerade konferensinköpare på svenska företag. Undersökningen genomförs två gånger per år (februari och augusti) av konsult- och analysföretaget Resegeometri Nordic AB i samarbete med QuickSearch Sweden AB.

- Det känns jättekul att få en bekräftelse på att vi jobbar rätt. Vår satsning på möten fortsätter under året och just nu rekryterar vi en ansvarig säljare för MICE för att förstärka teamet ytterligare, säger Peter Jangbratt VD, Rica Hotels Sverige.

c/o Rica heter möteskonceptet som erbjuder funktionella lokaler med centrala lägen i kombination med delikata måltider. För att ge maten ytterligare fokus samarbetar Rica Hotels med Svenska Kocklandslaget.

Läs mer på www.rica.se/moten

Skandinaviens största privatägda hotellkedja grundades av Jan E Rivelsrud och Prins Carl Bernadotte 1975. Rica Hotels erbjuder idag mer än 70 hotell på fler än 50 destinationer i Norge och Sverige, vart och ett med sin egen personliga prägel och samtliga med ett värdskap utöver det vanliga.

Läs mer på www.rica.se