Rica Hotels AB

Rica Hotels mot SM-guld

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2011 09:54 CET

Rica Hotels Sverige är, som enda hotellkedja, nominerade i SM i Telefoni och Kundservice. Totalt 154 företag har deltagit i 14 olika klasser, där Rica Hotels är ett av tre företag som tävlar om förstaplatsen i ”Order & Försäljning”.

Under 2011 har 154 svenska företag tävlat i SM i Telefoni och Kundservice. Tävlingen genomförs under 10 veckor då professionella undersökare ringer 200 samtal till vardera deltagande företag, samtalen bedöms efter den upplevda kvalitén på kundservicen med underkategorier som till exempel bemötande, korrekt svar, effektivitet och tydlighet.

Rica Hotels är ett av tre företag som nominerats i klassen ”Order & Försäljning”.

-         Jag är väldigt glad och stolt över att vi är nominerade! Detta är ett kvitto på att vi gör ett bra arbete och levererar ”Det Goda Värdskapet”, vilket vi lovar våra gäster, säger Freddie Ogeklint, Operational Manager på Rica Hotels Contact Center.

SM i Telefoni och Kundservice grundades 1992-93 som fram till 1999 arrangerades av Telia. År 2000 övertogs tävlingen av företaget Q SURVEY, vilka normalt erbjuder företag kvalitetssäkring genom undersökningar fokuserade på kundservice och support. Vinnarna utses i januari 2012.

Mer information:
www.smitelefoni.se

Skandinaviens största privatägda hotellkedja grundades av Jan E Rivelsrud och Prins Carl Bernadotte 1975. Rica Hotels erbjuder idag närmare 80 hotell på fler än 50 destinationer i Norge och Sverige, vart och ett med sin egen personliga prägel och samtliga med ett värdskap utöver det vanliga.

Läs mer på www.rica.se