Imariefred.nu

Riddardagarna i Mariefred 19-22 juli

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 15:54 CEST

Den här veckan rider riddarna in i Mariefred!

Kom och se kraftfulla män på eldiga hästar i spännande kamp! Sveriges bästa tornerspelsgrupp, RIDDARSÄLLSKAPET TORNEAMENTUM FRÅN GOTLAND gör ett av sina få uppträdande på fastlandet under fyra dagar i Mariefred.

Med både tornerspel och medeltida marknad blir det fyra dagar med spänning, fest & medeltida upplevelser för hela familjen.

Många olika aktiviteter anordnas dagligen, från kl 12.00 då den medeltida marknaden öppnar, såsom teater, riddarskola för barn, dockteater, svärdsmålning, bågskytte, yxkastning, ponnyridning, ansiktsmålning, gycklar-shower, riddarkamp för barn, hästuppvisning med ringränning, medeltida by med ”prova-på” karaktär, mm.

Aktiviteter ur programmet, öppet dagligen från kl 12:
OBS! Fritt inträde till området!

• Medeltida marknad
  • "Trähästen"- rid och lek riddare
  • Karusell
  • Ponnyridning
  • Sagotält
  • Prova pilbåge
  • Gycklarshow
  • Mattält

Tornerspel går av stapeln varje dag följande tider:

Torsdag kl 16.00
Fredag kl 16.00
Lördag kl 14.00 och Eldspel kl 20.30
Söndag kl 15.00

Biljetter till tornerspel kan köpas i förväg på: www.riddardagarnaimariefred.se eller på Turistbyrån i Mariefred i gästhamnen i Mariefred, tel: 0159-297 90 alt. 0159-297 91.

Fri entré till området och den medeltida marknaden.

Datum: 19-22 juli 2012
Plats: Munkhagsgärdet i Mariefred
Pris:
Tornerspel: Vuxen 160 kr. Barn 0-12 år 80 kr.
Eldspel: 180/90 kr

För mer information och köp av biljetter till tornerspel: www.riddardagarnaimariefred.se

Företagare Imariefred.nu är är en ekonomisk förening som arbetar för bra affärer och en levande stad, både för besökare och boende. Tillsammans arbetar vi med marknadsföring av verksamheter, produkter och tjänster som vill synas och samarbeta i Mariefred och för att visa på Mariefred som en viktig marknadsplats och intressant turistdestination. Vi arrangerar en rad aktiviteter som t ex Påskparad, Barnens Dag, Ångans Dag, SM för Gatumusikanter och Julmarknad.  Läs gärna mer på www.imariefred.nu