Ridestore

Ridestore - Kläder från Fox, Dragon m.m & Motocross/snö utrustning

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 10:52 CET

Att ha eller ha haft en favoritsport eller favoritsysselsättning är någonting de flesta av oss känner igen. Motorsporter intresserar vissa, medans andra gillar att åka snowboard nedför en lång backe någonstans i Sverige eller världen. En del är så intresserade av dessa sporter att de utövar flera stycken, beroende på årstid och känsla. Någonting som är ett måste men kan bli svårare än man tror är att hitta någonstans att köpa utrustningen och kläderna till dessa aktiviteter, och att hitta ett företag som säljer allt under ett och samma tak låter perfekt, men kan bli ganska svårt.

Det är viktigt att alltid klä sig varmt och skydda kroppen ifrån så mycket störande moment som möjligt, exempelvis snö i ansiktet eller lera lite var som helst på kroppen. Att utrustningen och kläderna ska vara så bekväma och prisvärda som möjligt är oftast ett måste och inte minst, vara slittåliga och inneha hög kvalitet. Ridestore.se säljer kläder och utrustning till människor som älskar att utöva sin fysiskt krävande favoritsport, men som samtidigt kräver att kläderna ska vara både bekväma, tåliga, vattentäta, skyddande och prisvärda.

Det spelar ingen roll vilken sport man utövar, Ridestore.se har allt från vanlig streetwear till hjälmar när du kör motorcross på en halkig lerbana. Ridestore.se säljer kläder och tillbehör för cykelsporter, snöskoter och snowboard, motorcrossar samt otroligt snygg streetwear för vardagen. Ridestore.se har alltså samlat alla sporters kläder och utrustning under ett och samma tak!

Ridestore.se är nätbutiken som också säljer vanliga märkeskläder så man har någonting att ha på sig i stugan efter en hård dag på skidbacken med sin snöskoter. Kläderna har alltid högsta kvalitet och bra priser. Ridestore har 18 märken, bland annat Shift, Dragon, Fox, Thor och många fler. Ridestore.se garanterar alltid gratis frakt av allt du beställer, snabb leverans, 60 dagars öppet köp – och allt finns alltid på lager!

Besök RideStore.se och se vad som finns för just din favoritsport!

Ridestore.se säljer märkeskläder och sportkläder samt tillbehör för de flesta sporten, bland annat motorcross, snöskoter, cykel med mera. Ridestore.se säljer 18 olika märken, bland annat Shift, Fox, Dragon och många fler. Välkommen in!