Vision Häst Värmdö

Ridledsnätverk bildas?

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 19:26 CEST

Det blir två intressanta heldagar med praktiska förevisningar blandat med föredrag och diskussioner. På programmet har vi miljöträning av häst med Ulla-Carin Carlsson-Lindkvist (mest känd som Utters ryttare). Föredrag och diskussioner om ridning i landskapet, finansieringsmöjligheter, föreningsformer, Landsbygdsnätverket, allemansrätt, framtidsdiskussion kring nätverket för ridleder och körvägar, mm.

Under torsdagen den 23:e september håller vi till på Värmdö där vi samarbetar med nätverket Vision Häst Värmdö och på fredagen den 24:e håller vi till i KSLA:s lokaler i Stockholm.

Seminariedagarna genomförs tack vare medel från Jordbruksverkets satsning på Livskraftigt hästföretagande så själva seminariet är kostnadsfritt men varje deltagare betalar själv för resan, mat och övernattning.

Arrangör: Hushållningssällskapet Väst – Rid- och körvägar i Sverige
För anmälan och mer information kontakta:

Anna Lundberg anna.lundberg@hush.se, tel. 070-6362163.

Vision Häst Värmdö är ett ideellt nätverk som ingår i Värmdö Föreningsråd - Rådet för lokal utveckling. Vi arbetar för att lyfta hästens närvaro i samhället, genom att visa på allt hästen kan erbjuda, men också vad den behöver.