Chamoi AB

Rika Relationer - vänskap som spirar

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 08:26 CEST

Tips från coachen:

Här följer 5 tips för att skapa relationer som när, inte tär.

1.Intention - Definiera för dig själv vad du vill ha dina relationer till. Ställ frågan till dig själv; Varför är jag vän/bekant/partner till...? Vad vill jag få ut av det? Lära mig? Uppleva?

2. Ärlighet - Våga vara ärlig med dig själv och våga vara ärlig med den andra. Berätta om det som du vill att er relation ska innehålla och det du vill att den inte ska innehålla.

3. Omedelbarhet - När det dyker upp saker som irriterar eller lägger sig emellan ta det med en gång så att det inte stoppar upp flödet. Meningen är inte att anklaga eller att få den andra att ädnra sig utan att dela din ärliga upplevelse så att den andra har vetskap om det och kan ändra sig om han/hon vill. Visst kan det vara läskigt i början men oj vilken utdelning det blir för er båda när ni har en ömsesidigt ärlig relation!

4. Respektera både dina och andras gränser. Känn efter när du vill träffas eller prata i telefonen och säg Nej om det inte är rätt tilfälle. Nej betyder inte att du inte vill ha den andra i ditt liv, bara att du behöver din tid och energi just nu till något annat.

5. Uppskattning - Visa uppskattning med jämna mellanrum. Låt vännen/bekantskapen/ partnerna veta vad hon/han betyder för dig.

En relation som oftast inte är den lättaste är den mellan mor -och dotter. Samtidigt är det en relation som kan innehålla så mycket utbyte, närhet och glädje om man bara lär sig att vara tillsammans på ett sätt som är givande och respektfullt för båda. Chamoi är ett företag som vågar värdera den relationen så högt att de t o m arrangerar resor för mor - och dotterpar med enastående resultat!