Warberg IC

Rikard Eriksson klar för tre nya år!

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2014 16:23 CET

- Att kunna träna på dagtid och ha möjlighet att träna individuellt är en fantastisk möjlighet man har i Warberg. Det gynnar både laget och individen i längden. Jag vill fortsätta utvecklas och med de möjligheterna som finns i Warberg är det såklart en av delarna till att jag valde att förlänga med Warberg, säger Rikard själv.

- Vi har fört diskussioner med Rikard en tid och det känns väldigt bra att det nu är klart. Rikard har varit med i landslaget på slutet och är med sin rutin han börjat få en väldigt viktig pusselbit i vårt lagbygge. Vi hoppas såklart att Rikard skall ta ytterligare kliv och fortsätta utvecklas i samma takt han gjort sedan han kom hit, säger Jonas Klavberg i Warberg.

Avtalet är på tre år.

Warberg Innebandyclub bildades 1985 och är en av Sveriges mest meriterade innebandyklubbar. Warbergs herrar har vunnit fyra SM-guld och 3 Europacup Guld. De har tagit SM-medaljer de senaste sju säsongerna. Totalt har föreningen över 850 medlemmar och cirka 40 lag. Man driver sedan ett par år tillbaka sin egna träningsanläggning, Sparbanken Wictory Center med tre fullstora innebandyplaner.