Nordisk Bevakningstjänst AB

Riksarkivet - ny kund hos Nordisk Bevakningstjänst

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 17:00 CEST

Nordisk Bevakningstjänst har fått förtroendet genom ny upphandling bevaka Riksarkivets reception i Marieberg.

Riksarkivet är en av Sveriges äldsta myndigheter och det här är verkligen ett prestigeuppdrag! Vi är väldigt glada över att få Riksarkivet som kund och vi ser fram emot ett bra samarbete, säger Håkan Isaksson VD Nordisk Bevakningstjänst AB.

Fakta om Riksarkivet                                                                                                           Riksarkivet är en av Sveriges äldsta myndigheter med rötter i medeltiden. Officiellt grundades myndigheten genom en kansliordning år 1618. Under århundradena har organisationen vuxit och arkivhyllorna med den. Landsarkiven och Riksarkivet har samarbetat på olika sätt över tiden. Den 1 januari 2010 gick de samman i en myndighet, Riksarkivet.                                                                                             www.riksarkivet.se

I maj månad 2004 lades grunden till Nordisk Bevakningstjänst AB. Initiativtagaren till företaget är Håkan Isaksson som även är VD för bolaget. Företaget är ett auktoriserat bevaknings- och säkerhetsföretag. Företaget har idag närmare 400 stycken medarbetare i och har en estimerad omsättning på ca 120 MSEK.