SkolportenGruppen

Riksbankens Jubileumsfond ger Janne Kontio och Skolporten anslag för gemensam podd om ny pedagogisk forskning

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2018 14:15 CET

Janne Kontio har tilldelats 197 000 kronor av Riksbankens Jubileumsfond för att starta en podd, Pedagogeek-podden, om ny pedagogisk forskning i samarbete med Skolporten. Fokus är på nydisputerades forskningsresultat.

Janne Kontio arbetar som lektor i pedagogik vid Stockholms universitet samt som forskare vid Karlstads universitet. Skolporten har systematiskt bevakat och lyft fram pedagogisk forskning på Skolporten.se sedan 2006, och når idag ut till över 150 000 verksamma lärare och skolledare. Syftet med podden är att tillgängliggöra forskningen i ännu större utsträckning.

– Vi tycker att det känns fantastiskt spännande och roligt att Janne Kontio vill göra en podd tillsammans med Skolporten, säger Moa Duvarci Engman, redaktör på Skolporten.

Inspelningen påbörjas under våren 2019

För ytterligare information vänligen kontakta:

Moa Duvarci Engman, redaktör, tel 073-506 46 49, moa.engman@skolporten.se

Om Skolporten AB Skolporten mål är att underlätta vardagen för skolans lärare och ledare genom att svara mot de önskemål och behov som de har i sin profession. På skolporten.se publicerar vi varje dag aktuella skolnyheter, debatter och forskningsresultat. För mer information om företaget och våra övriga tjänster, vänligen läs mer på www.skolporten.se.