Riksdagen

Riksdagens valberedning och partiernas gruppledare

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 15:36 CEST

Vid riksdagens första sammanträde idag arbetsåret 2010/11 utsågs valberedningen. Alla partier är representerade i valberedningen, vars uppgift är att ta fram förslag på vilka ledamöter som ska sitta i utskotten och övriga riksdagsorgan.

Valberedningen
Sven-Erik Österberg (S), Ulf Berg (M), Mikaela Valtersson (MP), Jan Erstborn (FP), Kerstin Lundgren (C), Sven-Olof Sällström (SD),Wiwi-Anne Johansson (V), Stefan Attefall (KD), Carina Ohlsson (S), Lena Asplund (M), Anders Ygeman (S), Jan-Evert Rådhström (M), Agneta Gille (S), Cecilia Magnusson (M), Anders Karlsson (S), Magdalena Andersson (M), Åsa Romson (MP), Nina Lundström (FP)

Vid sammanträdet anmäldes också de särskilda företrädarna för partigrupperna i riksdagen med ansvar för det löpande arbetet i grupperna.

Gruppledarna
Sven-Erik Österberg (S), Anna Kinberg Batra (M), Mikaela Valtersson (MP), Johan Pehrson (FP), Roger Tiefensee (C), Björn Söder (SD), Lars Ohly (V), Stefan Attefall (KD).

För närmare information
Per Persson, sekreterare i Valberedningen, 070–573 82 00