Rikshem

Rikshem förvärvar projekt i Norrköping - 132 nya hyreslägenheter

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2017 11:40 CEST

Rikshem har förvärvat en projektfastighet som innefattar uppförandet av fyra nya bostadshus. Därigenom utökar Rikshem sitt tidigare fastighetsbestånd i Norrköping med ytterligare 132 hyresrätter.

Genom projektet kommer fyra nya bostadshus att uppföras på fastigheten Dörren 16 i stadsdelen Hageby. Byggstart sker hösten 2017 och bostäderna beräknas vara färdigställda under hösten 2019. Med en total bostadsarea på cirka 7 000 kvm skapas 132 moderna och yteffektiva lägenheter på 1-3 rum och kök.

– Vi vill fortsätta att växa och en viktig del av strategin är att utvecklas på orter där vi redan finns. Vi är glada att få vara med och utveckla Hageby, en stadsdel där vi redan har en stor närvaro och i dagsläget genomför renoveringar av vårt befintliga bestånd. Det är viktigt för oss att vara med och bidra till samhällsbyggandet och öka utbudet av hyresrätter för norrköpingsborna, säger Christofer Bernebring, Regionchef södra Sverige, Rikshem.

Projektfastigheten förvärvas från Boet Bostad AB med tillträde den 31 augusti.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christofer Bernebring, Regionchef södra Sverige, 010-70 99 287

christofer.bernebring@rikshem.se

Jennie Wolmestad, kommunikationschef, 070-687 18 57

jennie.wolmestad@rikshem.se

Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi äger, förvaltar och utvecklar bostäder och samhällsfastigheter i utvalda kommuner och erbjuder ett tryggt, trivsamt och flexibelt boende i attraktiva lägen. Rikshem ska vara en långsiktig samarbetspartner till kommuner och ägs av Fjärde AP-fonden och AMF. Läs mer på rikshem.se

www.rikshem.se