Rikshem

Rikshem förvärvar ytterligare hyreslägenheter i Helsingborg

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 08:00 CET

Rikshem har förvärvat två fastigheter i Helsingborg från HSB Nordvästra Skåne respektive från Grönsjö Förvaltning AB. Totalt omfattar de två förvärven 75 hyreslägenheter och en totalyta om 4 940 kvm.

- Vi ser fortsatt Helsingborg som en stark tillväxtkommun och är glada att vi får möjlighet att utöka vårt bestånd i Helsingborg, säger Ilija Batljan, vice vd Rikshem.

Rikshem är ett av Sveriges största privata bostadsbolag. Rikshem erbjuder bostäder och samhällsfastigheter i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Helsingborg, Jönköping, Huddinge, Halmstad, Södertälje, Solna, Kalmar, Nyköping, Lidingö, Sigtuna, Ängelholm, Danderyd, Höganäs och Knivsta. Rikshem har 19 200 bostäder om sammanlagt 1 400 000 kvm till ett värde av drygt 17,3 miljarder kronor. Rikshem ska under de närmaste åren växa och äga och förvalta fastigheter till ett värde av 20-25 miljarder kronor. Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF. Läs mer på rikshem.se