Rikshem

Rikshem satsar i Helsingborg

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 12:00 CET

Rikshem kommer att fortsätta satsa i Helsingborg. Nu inleds arbetet med planering för nybyggnation av 400-450 lägenheter i Fredriksdal, säger Ilija Batljan, vice vd Rikshem.

Rikshem äger sedan tidigare drygt 1 000 lägenheter i Helsingsborgsområdet.

Ola Svensson, regionchef Riks på Rikshem, instämmer helt i följande citat från Hyresgästföreningarna: …”Denna förändring kommer att bidra till en positiv utveckling av stadsdelen samt att den skulle bryta den negativa synen på denna del av Fredriksdal.”

Läs mer i faktabladet i bifogade pdf.

Kontakt:
Ola Svensson, regionchef Riks, tel 0707-63 24 97, ola.svensson@rikshem.se
Ilija Batljan, vice vd, tel 070-518 39 67, Ilija.batljan@rikshem.se
Annika Bayard, kommunikationsansvarig, tel 010-70 99 341, annika.bayard@rikshem.se

Rikshem är ett av Sveriges största privata bostadsbolag. Rikshem erbjuder bostäder och samhällsfastigheter i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Västerås, Norrköping, Helsingborg, Huddinge, Halmstad, Solna, Kalmar, Nyköping, Lidingö, Sigtuna, Ängelholm, Danderyd, Höganäs och Knivsta. Rikshem har 17 700 bostäder om sammanlagt 1 400 000 kvm till ett värde av  drygt 16 miljarder kronor. Rikshem ska under de närmaste åren växa och äga och förvalta fastigheter till ett värde av 20 - 25 miljarder kronor. Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF. Läs mer på www.rikshem.se.