Ementor AB

Riksidrottsförbundet väljer Ementor som leverantör av IP-telefoni

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2003 11:02 CEST

Riksidrottsförbundet har valt Ementor som leverantör av Cisco Systems IP-telefonilösning i ett avtal som sträcker sig över tre år.

I en upphandling mellan fem leverantörer, valde Riksidrottsförbundet Ementor för att leverera och drifta förbundets framtida IP-telefoni, där Cisco står för största delen av hårdvaran. I dagsläget handlar det om 800 anknytningar, men när alla 21 idrottsförbunden är anslutna, skall systemet hantera 1600 anknytningar.

"Vi valde Ementor eftersom de kunde leverera de funktioner vi önskade, från det datum vi önskade, och eftersom de även tar hand om hela driften", säger Göran Larsson, Administrativ chef på Riksidrottsförbundet. "Vi räknar med att övergången till IP-telefoni kommer att sänka våra driftskostnader, och vi ser fram emot att på sikt ha kortnummer till alla anknytningar inom alla idrottsförbund", fortsätter han.

Avgörande för att välja Ementor var deras trovärdighet i att kunna leverera rätt lösning för att kunna säkra att Riksidrottsförbundet har en fungerande IP-telefoni till en rimlig kostnad för ett stort antal år framöver.

"Fördelar som lägre kostnader, enkelhet och bättre funktioner är faktorer som gör att IP-telefoni idag installeras inom både större och mindre företag och organisationer. Detta, tillsammans med Ementors kompetens och fokus på IP-telefoni, ger Riksidrottsförbundet en trygg lösning för framtiden", säger Thomas Kylander, Marknadschef på Cisco Systems i Sverige.

"Det nya avtalet bevisar att det nya Ementor står stark som helhetsleverantör. Till Riksidrottsförbundet kommer vi att leverera såväl hårdvara som konsultinsatser", säger Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB.

För ytterligare information kontakta:
Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB, mob +46 (0)733 67 18 75, tel +46 (0)8 566 230 08, johan.rittner@ementor.se
Göran Larsson, Administrativ chef, Riksidrottsförbundet, mob +46 (0)70 593 47 07, tel +46 (0)8 605 61 19, goran.larsson@rf.se

Ementor är ett av Nordens största bolag inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster. Med rådgivnings-, teknologi- och outsourcingkompetens hjälper vi de mest krävande nordiska organisationerna att öka sin effektivitet, skapa kundlojalitet och fundament för förändring. Ementor har 2 500 anställda och finns representerat i 22 städer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget är noterat på Oslo Børs.