Värdskapet AB

RIKTIGT VÄRDSKAP PÅ RIKTIGT- Seminarium och afternoon Tea 27 april i Stockholm

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 14:02 CEST

Värdskap på Riktigt är dagen då chefer och ledare som vill sätta ökat fokus på värdskap, konsten att få människor att kännas sig välkomna, träffas. Ett seminarium som redan lockat över 100 deltagare.

Värdskapet AB arrangerar ett öppet seminarium, måndagen den 27 april på Summit i Stockholm. Här bjuds det på inspirerande föreläsningar och erfarenhetsutbyte med två verkliga Case; Maria Åström, Cabin Crew Manager, TuiFly Nordic och Lennart Westman, visionssamordnare på Söderhamns kommun, berättar om värdskapets betydelse i deras verksamheter.

Ett seminarium för chefer, ledare och andra som vill:

• Lära mer om värdskap och dess potential.
  • Få konkreta tips på vägar att gå.
  • Inspireras av hur andra göra.

PROGRAM:

• Kl. 13.45 - 14.00 Registrering
  • Kl. 14.00 - 16.00 Föreläsning och 2 Case inklusive kort paus.
  • Kl. 16.00 - ca 17.00 Bjuder vi påen härlig Afternoon Tea buffé med scones, marmeladersamtkaffe/the och där det även finns möjlighet till fortsatta samtal och mingel.

Goda tider för värdskap: Katarina Bergström, Föreläsare och programansvarig på Värdskapet AB, ger en introduktion till värdskap och berättar bl a om både möjligheter och utmaningar.

Case 1: Lennart Westman, Visionssamordnare Söderhamns Kommun, (länk till artikel) delar med sig av sina erfarenheter och tankar om Söderhamn Kommuns värdskapsfokus.

Case 2: Maria Åström, Cabin Crew Manager, TuiFly Nordic berättar om deras resa till att bli nordens bästa och mest rekommenderade researrangör och

Värdskapet AB talar och skriver om värdskap, konsten att få människor att känna sigvälkomna! Vi har idag 4 mycket uppskattade föreläsare som tillsammans genomför över 300 seminarier årligen för medarbetare och ledare i olika slags branscher runt om i Sverige och andra länder.Succéboken "Det goda värdskapet" som sålts i ca 40000 ex har nyligen kommit ut i en reviderad upplaga, Ledarboken "Det välkomnande ledarskapet" är helt nyskriven och utkom i januari 2009. Bägge böckerna är skriva av Jan Gunnarsson och Olle Blohm. Tillsammans med våra partners i Danmark och Holland vill vi ge inspiration och kunskap om värdskap för att öka arbetsglädjen, utveckla relationer, få ökad lönsamhet och stärkt varumärke. Läs mer på vardskapet.se.

Vill du komma och lyssna 27 april är du välkommen att anmäla dig på info@vardskapet.se. Du kan också beställa recensionexemplar av våra böcker på info@vardskapet.se eller genom att ringa oss på 08-714 08 10