ICA AB

Rimi Baltics butiksförsäljning under januari - mars 2009

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 10:01 CEST

Rimi Baltics butiksförsäljning exklusive moms under januari - mars 2009 uppgick sammanlagt till cirka 297 miljoner euro vilket är en minskning med 1,1 procent jämfört med samma period föregående år.

Rimi Baltic har i dag 238 butiker i den baltiska regionen; 75 i Estland, 99 i Lettland samt 64 i Litauen.

För ytterligare information:

ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 230 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår detaljhandelsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se