moreSale International AB

Rimstugan lanserar Sendamin

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2009 08:58 CET

Teamet bakom succésiten Rimstugan.se lanserar ny tjänst som ska få oss att kommunicera på ett nytt sätt i jul.

Tanken bakom Rimstugan.se som lanserades för åtta år sedan var att få dom som vill ha hjälp med julrim att sammanstråla med dom som är duktiga på att rimma. Siten har blivit mycket framgångsrik och besöks av ca: 200.000 svenskar runt jul.

Den nya tjänsten har även den sitt ursprung kring behov i samband med jul, men den här gången är tanken att siten ska fylla en funktion året runt och även göras tillgänglig på flera språk, men Sverige är först ut.

Familjer blir mer och mer utspridda och många är ensamma under julen vilket är tråkigt då julen till stor del handlar om att vara tillsammans.

Hur kan man hjälpa dom ensamma, underlätta för utspridda familjer och alla med dåligt samvete som inte hinner träffa alla dom vill i samband med jul? Det var problemet som Internetentreprenörerna Mathias Stjernström och Johan Lundqvist funderade på hur dom kunde lösa. Resultatet blev "Sendamin" - En tjänst där vem som helst med en webbkamera helt gratis kan spela in och skicka en minut film till alla man känner, den som får filmen kan sedan svara på filmen genom att i sin tur spela in och skicka tillbaka.

- Visst finns det tjänster som Skype, men de kräver att man kommunicerar i realtid, det kräver inte Sendamin. Den bästa beskrivningen av den här tjänsten är e-post fast för film, säger Mathias Stjernström.

Det finns massor av bra användningsområden för Sendamin i jul, här kommer några bra tips, avslutar Johan Lundqvist.

- Skicka en julhälsning, bra för alla som har glömt att skicka julkort

- Dela med sig av sin uppesittarkväll till alla nära och kära

- Skicka julrimmen som film till dom man skickat paket till men ej har möjlighet att träffa

- Dela med sig av sin julafton, middag, julklappsutdelning m.m.

- Visa upp och tacka för dom fina klappar man fått

För mer information och test av tjänsten besök: http://www.sendamin.com
Vill du komma i kontakt med initiativtagarna, skicka ett mail till: info@sendamin.com

Sendamin är utvecklad av Solid Tango i samarbete med streamingföretaget Globalinn.tv lanseringen sker i samarbete med Rimstugan.se