Landshypotek Aktiebolag

Rindi Energi AB övertar fjärrvärmeverksamheten i Vingåker

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2005 16:45 CEST

Lantbrukskredit AB har nu, enligt plan, rekonstruerat verksamheten inom koncernen Energisystem i Sverige. Avvecklingsprocessen har inletts genom att fjärrvärmeverksamheten i Vingåker har sålts till en seriös aktör i branschen, Rindi Energi AB. Verksamheten kommer att övergå till den nye ägaren den 1 december 2005.

Rindi Energi AB driver idag liknande verksamhet på tolv platser i Sverige och två platser i Polen. Verksamheten bedrivs i nio dotterbolag och fyra intressebolag. Bolaget har varit verksamt inom branschen i tio år. Mer information om bolaget finns på www.rindienergi.se.

Bolagets ambition är att fortsätta utvecklingen av fjärrvärmen i Vingåker och genom att använda förnybara bränslen göra det på ett för miljön bra sätt.

Landshypotek är marknadsledande på bottenlån till svenskt jord- och skogsbruk.
Utlåningen uppgår till cirka 35,2 miljarder kronor. Landshypotek ekonomisk förening har mer än 62 000 medlemmar. Landshypotek har drygt 100 medarbetare på tolv platser runt om i Sverige.