Vodafone Sverige AB

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2006 09:49 CET

Kampanjerbjudande i Vodafones Internetbutik
Ring för 0 kronor i minuten till andra Vodafonekunder

Vodafone Sverige lanserar på fredag denna vecka ett kampanjerbjudande - Vodafone Vänner Kontant - i sin nätbutik. Kontantkortet går att köpa på Internet fram till 15 april och innebär att man som Vodafonekund ringer för 0 kronor i minuten till mer än 1,5 miljoner andra Vodafonekunder. Till övriga nät i Sverige är minutpriset endast 69 öre dygnet runt om man laddar kortet månatligen.

– Bättre kontantkortserbjudande går inte att finna på marknaden. Erbjudandet är ett led i vår satsning på att göra det enklare och roligare för våra kunder att handla i vår nätbutik. Våra kunder ska alltid hitta extra bra erbjudanden där, oavsett om det rör sig om kontantkort eller abonnemang. Det vill vi manifestera med denna kampanj, säger Anders Jensen, chef Privatmarknad på Vodafone Sverige.

Med Vodafone Vänner Kontant ringer kunden för 0 kronor i minuten till andra Vodafonekunder, endast startavgift tillkommer per samtal. Den typen av prisplan är mycket populär inte minst i kompiskretsar och bland familjer. Kortet går också att ladda i alla Vodafones kanaler. Minutpriserna på 0 kronor och 69 öre gäller 30 dagar efter varje laddning, därefter är minutpriset 1,99 kronor till alla svenska nät tills nästa laddning av kortet. Likadant gäller för SMS som kostar 79 öre styck i 30 dagar efter laddning, därefter 1,99 kr styck tills nästa laddning.

Vodafone Vänner Kontant fungerar även med tjänsten Vodafone Passport som man kan teckna gratis. Tjänsten innebär att den som reser till ett land där Vodafone Passport gäller, och använder Vodafones nät, ringer hem till Sverige med sitt svenska minutpris (startavgift på 9,95 kr + den svenska startavgiften på 79 öre tillkommer per samtal). Dessutom kostar det endast 9,95 kronor att ta emot ett 20 minuters långt samtal från Sverige i ett Vodafone Passport-land.

– Vi är sedan i januari i år en del av Telenor och fortsätter också som partnernätverk inom Vodafone Group. Det ger kunder som gillar att resa ännu bättre möjligheter att hålla kontakt med nära och kära hemma. Vi kommer att fortsätta erbjuda unika fördelar utomlands i Vodafones globala nätverk samtidigt som vi inom Telenor kan börja utveckla erbjudanden som också täcker Norden, säger Anders Jensen.

För mer information, kontakta:
Anders Jensen, chef Privatmarknad, Vodafone Sverige
Tele: 0708-331317, e-post: anders.jensen@vodafone.com

Priser för Vodafone Vänner Kontant i Vodafones nätbutik på (t o m 15 april)

Startpaket
69 kronor

Startavgift samtal
0,79 kr

Samtal inom Vodafones nät i Sverige
0 kr/minut

Samtal till övriga nätverk i Sverige
0,69 kr/minut

SMS
0,79 kr styck

MMS
2,79 kr

Priserna gäller 30 dagar efter varje laddning av kortet. Efter 30 dagar utan laddning är samtalspriset per minut 1,99 kronor till alla nät och styckpriset per SMS 1,99 kr tills nästa laddning.

Länder där Vodafone Passport gäller:
Albanien, Australien, Belgien (i Proximus nät), Frankrike (i SFRs nät), Grekland, Holland, Irland, Italien, Japan, Malta, Nya Zeeland, Portugal, Schweiz (i Svisscoms nät), Spanien, Storbritannien, Tjeckien (Oskar i display), Tyskland, Rumänien (Connex i display), Ungern.

Fakta om Vodafone Sverige
Vodafone Sverige erbjuder mobila tjänster som gör arbetsliv och privatliv enklare, effektivare och roligare. Företaget ingår i Telenor ASA, som har svensk verksamhet inom fast telefoni, bredband och mobiltelefoni, och är också partnernätverk inom Vodafone Group. Vodafone Sverige erbjuder mobila tjänster inom tal-, data- och bildkommunikation och distribuerar mobil underhållning inom tv, musik och spel. Vodafone Sverige har drygt 1,5 miljoner kunder och huvudkontoret finns i Karlskrona.