Bibendum

Riojaklassikern Faustino VII - nu prissänkt och i bättre form än någonsin!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2013 12:23 CEST

Riojahuset Faustino gör nu en stor ansträngning för att inte konsumenterna ska tappa bort sin trotjänare efter designbyte och ommöblering på Systembolagshyllorna. Faustino VII prissänks därför nu från och med september från 79kr till 75kr per flaska samtidigt som kvaliteten på vinet är högre än någonsin. Faustino är måna om sina trogna fans och den nya kraftansträningen från producenten lär inte göra någon besviken.

Faustino VII har en ungdomlig, bärig doft av blåbär, körsbär, örter, läder och vanilj. Smaken är ung med en frisk och pigg syra samt bäriga inslag och en påtaglig fatkaraktär. Faustinos viner är mycket smakrika och bör avnjutas tillsammans med mat. Gärna till rätter med nötkött och lamm eller till rätter med svamp och smakrika tillbehör.

Faustino har jobbat hårt med att modernisera flaskornas utseende samtidigt som man velat värna om de typiska kännetecknen som ju är karaktäristiska för varumärket. Man har därför behållit porträtten på etiketterna men låtit designen få en uppfräschning och en mer modern look. Som ett led i detta kommer Faustino VII nu med skruvkork.

Faustino är ett av Spaniens mest kända Riojahus och deras viner har blivit nästintill ikoniska inom vinvärlden. Sedan starten har denna kvalitetsproducent levererat högklassiga viner över hela världen. Bodegas Faustino är Riojas största familjeägda vineri och även största innehavare av vingårdar i Rioja. I all produktion används uteslutande egna druvor, inget köps in utifrån. Vinmakarteamet jobbar ständigt med att förbättra kvaliteten i vinerna som nu håller en högre klass än någonsin.

Faustino VII
Art: 22662
Pris: 75kr
Alk: 13%
Vol: 750ml

För mer information och pressbilder, vänligen kontakta:

Annica Bondelid
Senior Brand Manager
annica.bondelid@bibendum.se
076 136 85 80

Sofie Labraaten
Project Manager Marketing & Communication
sofie.labraaten@bibendum.se
070 256 43 66

Bibendum är en av Sveriges ledande importörer av vin, öl och sprit och har fått förtroendet att representera ett stort antal starka producenter och varumärken på den svenska marknaden. Företaget grundades 1996 och hade inledningsvis ett stort fokus på den snabbt växande vinportföljen. Idag har Bibendum utvidgat sin verksamhet och har kompletterat sitt breda sortiment av vin med både importöl och sprit.  Sedan 2004 ingår Bibendum i den finska vin-och spritkoncernen Altia Corporation.