Nordiska Listan AB

Rivstart för CateringListan

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 16:23 CEST

CateringListan (www.cateringlistan.se) hjälper de som behöver inhandla catering att hitta rätt leverantör. Kontaktuppgifter och en beskrivning på vilken typ av catering som behövs fylls i och registreras på sajten, samtidigt som förfrågan skickas per e-post till matchande leverantörer. Leverantörerna kan sedan kontakta den som lämnat förfrågan via CateringListans gränssnitt eller via telefon.

Sedan lanseringen i April har CateringListan blivit mycket populär bland både besökare och företag. Idag provar över 300 företag tjänsten. Antalet besökare på sajten växer varje vecka och är nu över 2000 per vecka. Det resulterar i mellan 5 och 15 unika offertförfrågningar om dagen.

"Vi har som långsiktigt mål att leverera över 300 unika förfrågningar per vecka till våra kunder och att sajten besöks av över 10000 personer per vecka. Det kommer göra oss till den absolut största förmedlaren i Sverige av cateringrelaterade tjänster", säger henric Löfström, VD på Nordiska Listan AB.

Nordiska Listan AB är en av Sveriges största förmedlare av tjänster. Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades MäklarListan (www.maklarlistan.se), FlyttListan (www.flyttlistan.se) och StödListan(www.stadlistan.se). Två år senare lanserades Listan (listan.se). Varje dag förmedlar Nordiska Listan AB mellan 100 - 150 unika förfrågningar till våra samarbetspartners.

Nordiska Listan AB är en av Sveriges största förmedlare av tjänster. Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades MäklarListan, FlyttListan och StädListan. Två år senare lanserades Listan (listan.se). Varje dag förmedlar Nordiska Listan AB mellan 50 - 150 unika förfrågningar till våra samarbetspartners. Under 2009 hade vi över 3 000 000 besök och förmedalade tjänster till ett uppskattat värde av ca 250 MSEK. Nordiska Listan kommer att expandera kraftigt under 2010 och beräknar att vara närvarande i 20 branscher innan årets slut.