Nordiska Listan AB

Rivstart för CateringListan i Stockholm

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2010 09:05 CEST

Nordiska Listan AB lanserade tidigare i år CateringListan (www.cateringlistan.se) där relevanta säljare och köpare enkelt hittar varandra. Intresset från både företag och privatpersoner är mycket stort. I Stockholmsområdet har mer än 100 företag registrerat sig för ett provpaket under den tiden CateringListan varit lanserad. CateringListan är en av flera sajter Nordiska Listan AB driver och är gratis för användaren. Nordiska Listan AB sammanför säljare och köpare inom olika branscher som till exempel bygg-, städ- och flyttjänster.

Kontaktuppgifter och en beskrivning på vilken typ av catering som behövs fylls i och registreras på CateringListan, samtidigt som förfrågan skickas per e-post till matchande leverantörer. Leverantörerna kan sedan kontakta den som lämnat förfrågan via CateringListans gränssnitt eller via telefon.

”Efterfrågas catering är det vår ambition är att erbjuda företag en kostnadseffektiv och smart offerttjänst på nätet. CateringListan hjälper framför allt små och medelstora företag att effektivt nå nya kunder. För att så många företag som möjligt inom catering, ska ta del av konkreta affärsmöjligheter och upptäcka fördelarna med CateringListan, bjuder vi på deras medverkan under sommaren och hösten 2010”, säger Henric Löfström, VD på Nordiska Listan AB.

Bland de företag som hittills registrerat sig på CateringListan är företag inom Stockholmsregionen mest förekommande. Företag inom catering Stockholm visas även i CaterListans adressregister.

Nordiska Listan AB är en av Sveriges största förmedlare av tjänster. Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades MäklarListan, FlyttListan och StödListan. Två år senare lanserades Listan (listan.se). Varje dag förmedlar Nordiska Listan AB mellan 50 - 150 unika förfrågningar till våra samarbetspartners. Under 2009 hade vi över 3 000 000 besök och förmedalade tjänster till ett uppskattat värde av ca 250 MSEK. Nordiska Listan kommer att expandera kraftigt under 2010 och beräknar att vara närvarande i 20 branscher innan årets slut.