Universal Music Sweden

Rixton släpper debutalbum i januari!

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 12:16 CEST

Englandsettorna Rixton släpper efterlängtade debutalbumet ”Let The Road” den 2 januari.

Låtarna är skrivna av bandets medlemmar tillsammans med producenten Benny Blanco (Katy Perry, Maroon 5) samt en låt skriven av Ed Sheeran. Albumet innehåller hitsinglar som "Me And My Broken Heart" som har nått platina i Sverige och andra singeln "Wait On Me" som är producerad av StarGate och Benny Blanco. Albumet går att förbeställa från och med den 30 september på RixtonBand.com. Måndagen den 6 oktober uppträder bandet med aktuella låten ”Wait On Me” på Jimmy Kimmel Live!

“'Let The Road' is something we're incredibly proud of. Songs have survived 6 years to make it on this album, back when me and Danny we're writing in the caravan having no idea where they would end up. We feel incredibly humbled to be able to share this with our fans, and we hope you enjoy listening to it, just as much as we enjoyed making it.” - Jake Roche

I mars släppte Rixton ”Me And My Broken Heart EP” där titelspåret snabbt klättrade upp till en förstaplats i Storbritannien. Singeln har sålts i mer än en miljon digitala exemplar världen över och är certifierad platina i Sverige. I juli blev låten rankad till den mest Shazam:ade låten i hela USA, samtidigt som videon till låten hade fått över 24 miljoner views på YouTube. Bandet besökte nyligen Stockholm under Rix FM Festival och en endagsturné i samarbete med NRJ.

Bandet har just avslutat sin sommarturné ”Broken Heart Tour” vilket resulterade i slutsålda spelningar runt om i USA. Rixton kommer i början av nästa år att åka ut på USA-turné tillsammans med världsstjärnan Ariana Grande. Turnén sätter igång i februari och avslutas i mitten av april.

Låtordning:

1. Let The Road