Universal Music Sweden

Robbie Williams direktsänds på bio i Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 09:00 CEST

Tisdag 20 augusti kl 19.45 kliver Robbie Williams upp på scenen hos biografer över hela landet. Folkets Hus och Parker livesänder en konsert från Tallin, Estland, till ett trettiotal biografer i HD-kvalitet och surroundljud.

Robbie Williams är en av världens största liveartister och hans pågående Take the Crown-turné är en av de mest efterlängtade. Han sålde snabbt slut alla biljetter till enda svenska konserten, på Ullevi 20 juli. Han har hyllats i recensioner från de första konserterna på turnén, både vad gäller scenografin,och Robbies scenpersonlighet.

En månad efter Ullevi, tisdag 20 augusti, kl 19:45, direktsänds Robbie Williams konsert från samma turné live från Tallin, Estland, i HD-kvalitet och surroundljud.

I låtlistan ingår några av Robbie Williams senaste hits, liksom klassiker från hans framgångsrika solokarriär, och några låtar från hans tid i Take That!

Konserten är ett samarbete mellan Folkets Hus och Parker, Omniverse Vision och Williams managementbolag IE Music.

Livesändningen produceras av Done & Dusted, som legat bakom några av världens mest spektakulära shower, som OS i Londons öppningsceremoni, Coldplay i Barcelona, Rolling Stones Biggest Bang Tour och Robbie Williams i Knebworth.

Visas: 20 Augusti, kl 19.45
Längd: 1 tim 55 min
För spelplatser och mer info: http://fhp.nu/robbie

För mer information:

Daniel Söderberg
Kommunikatör, Folkets Hus och Parker
daniel.soderberg@fhp.nu

Rickard Gramfors
Projektledare, Live på bio
rickard.gramfors@fhp.nu

Folkets Hus och ParkerFolkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information på www.fhp.nu