Prodelox AB

Robert Armerö tillträder som ny VD i Prodelox

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2019 17:12 CEST

Robert Armerö, som har gått den långa vägen inom Prodelox, har god kännedom om bolagets verksamhet, historik och kundbas och har utmärkt sig som en stark strateg och intern drivkraft. Johannes Walfridsson, huvudägare i bolaget, övertar i samband med detta ordförandeposten för Prodelox styrelse och kvarstår som stöd till ledningen i bolaget. Hans roll som affärsutvecklare med fokus på externa relationer och nätverk består likaså.

"Det är med stor glädje och stort förtroende som vi i styrelsen har beslutat att tillsätta Robert Armerö som ny VD för Prodelox. Vi känner Robert som en konstruktiv lagspelare som med ett prestigelöst ledarskap och god känsla för affärer alltid är villig att utmana både sig själv och organisationen att utvecklas framåt. Det känns mycket tryggt att överlämna VD-posten till honom", säger Johannes Walfridsson.

"Jag känner mig verkligen hedrad inför att axla rollen som VD på Prodelox. Jag anslöt för många år sedan till en fantastisk organisation, och nu får jag förmånen att leda den. Mitt nya uppdrag handlar till stor del om att förvalta den transparenta och prestigelösa företagskultur som alltid har varit drivkraften bakom Prodelox innovationskraft. Jag ser fram emot att jobba för att ytterligare fördjupa våra kundvärden och redan befintliga samarbeten, men också mot att bredda våra befintliga erbjudanden", säger Robert Armerö.

Prodelox är en kreativ produktutvecklingsbyrå som förverkligar idéer och skapar morgondagens produkter. Vårt erbjudande inrymmer allt från projektledning, industridesign, beräkning och analys till konstruktion, elektronik och mjukvara, prototypframtagning, testning och verifiering. Läs mer på www.prodelox.se

För mer information, vänligen kontakta:

Robert Armerö, VD Telefonnummer: 073 - 373 00 02 E-post: robert.armerö@prodelox.se

Johannes Walfridsson Telefonnummer: 073 - 808 70 70 E-post: johannes.walfridsson@prodelox.se

Prodelox är en kreativ produktutvecklingsbyrå som erbjuder kvalificerade tjänster för innovativ utveckling av produkter. Våra kontor återfinns i Linköping och Stockholm, och våra kunder finns i hela Norden. Läs mer på www.prodelox.se