Gunnebo AB

Robert Hermans, chef för Gunnebo Industriers affärsområde Lifting, slutar sin anställning februari 2006 och övergår till Gunnebo AB

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2005 16:21 CEST

”Robert har gjort ett utmärkt jobb som chef för affärsområdet Lifting och vi önskar honom lycka till på hans nya jobb för Gunnebo AB” säger Christer Lenner, VD och koncernchef på Gunnebo Industrier.

Robert Hermans kommer att arbeta kvar som affärsområdeschef för Lifting till den sista februari 2006. Arbetet med att rekrytera en ersättare pågår. I februari 2003 tillträdde Robert Hermans sin nuvarande tjänst och efterträdde Christer Lenner som då innehaft ansvaret för affärsområdet Lifting under mer än sju år. Christer Lenner utsågs till VD för Gunnebo Industrier AB den 1 juni 2002.

Gunnebo Industrier AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christer Lenner, VD och koncernchef Gunnebo Industrier AB, tel 0490-89 111, mobil 0705-91 03 05
Johan Holmqvist, Informationschef Gunnebo Industrier AB, tel 0490-89 000, mobil 0703-389 310, eller email johan.holmqvist@gunneboindustries.com

Gunnebo Industrier AB är en börsnoterad internationell verkstadskoncern med verksamhet i 12 länder och med ett 50-tal större distributörer/agenter på global basis. Verksamheten omfattar utveckling, tillverkning och marknadsföring av kätting- och lyftkomponenter, fästsystem för byggindustrin, block/system för tunga lyft, slirskydd och teleskopiska stegar. Verksamheten är indelad i tre affärsområden; Fastening, Lifting, och Technical Products (omfattar Blocks, Non Skid och Telescopics). Gunnebo Industrier arbetar med välkända produkter i etablerade marknadssegment och är ledande inom respektive produkt och/eller marknadsområde. Omsättningen är på årsbasis drygt 1,3 miljarder kronor och koncernen har cirka 1200 medarbetare.