Meritmind AB

Robert Johansson ny CFO inom Meritmindkoncernen

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2019 15:27 CET

Robert Johansson har utnämnts till ny CFO för Meritmindkoncernen, där Meritmind och Brightby ingår. Robert har lång erfarenhet från ekonomiområdet, både från mindre start-ups och stora etablerade företag, och har en rad chefspositioner bakom sig bl.a. som CFO.

- Robert är en affärsdriven CFO och jag är glad att kunna välkomna honom till vår organisation, där jag ser att han kommer att tillföra stort värde när vi nu fortsätter vår expansion. Det här är en rekrytering som ligger väl i linje med våra tillväxtambitioner. Han har ett genuint intresse för ledarskapsfrågor och vana av förändringsarbete, vilket jag tror är två framgångsfaktorer för att lyckas i en föränderlig omvärld, säger Helena Casserlöv-Kvist, vd och koncernchef för Meritmindkoncernen.

- Jag har fått en fantastisk start och märker redan att jag är omgiven av kompetenta och drivna kollegor som alla fokuserar på att hjälpa företag och människor lyckas inom ekonomiområdet. Extra spännande känns det att få vara delaktig i koncernens fortsatta resa där stark organisk tillväxt i kombination med bibehållen kvalitet och god lönsamhet står i fokus. Jag hoppas kunna bidra både till ekonomifunktionen och koncernledningen och vidareutveckla en ännu mer affärsnära organisation med värdeskapande i fokus, säger Robert Johansson.

Robert började sin anställning den 1 januari och sitter i koncernledningen. Han efterträder Christer Berg, som under en period arbetat som interims-CFO inom Meritmindkoncernen.

Entreprenören Helena Casserlöv-Kvist grundade konsultföretagen Meritmind år 2000 och Brightby år 2010 med missionen att hjälpa företag och deras medarbetare till framgång inom ekonomiområdet. Tjänsteutbudet utgår från CFO:ns ansvarsområden och koncernen erbjuder tjänster inom verksamhetsutveckling, förändringsledning, interim, rekrytering, uthyrning och kompetensutveckling. Koncernen har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås och Linköping. År 2017 öppnades det första kontoret utomlands i Düsseldorf i Tyskland och Meritmind GmbH finns nu även i Dortmund. Totalt sysselsätter Meritmindkoncernen ca 400 personer, varav ca 300 är anställda.