Petré Event & PR AB

Robert Wells utser årets KingofPiano

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 10:54 CEST

Robert Wells utser årets KingofPiano

Årets King of Piano tar emot sitt pris personligen av Robert Wells på Musikmässan Musicians Planet (Stockholmsmässan). Prisutdelningen äger rum på Entréscenen klockan 13.00, den 20 oktober.

På plats finns också förra årets pristagare, Alice Power, som kommer spela tillsammans med Robert Wells och den nykorade Pianokungen.

Supertalangen Alice Power, blott 12 år, har varit Robert Wells stjärnelev under ett helt år och har fått spela med Magister Wells på allt från mindre konsertarenor till Royal Albert Hall och Globen. Och i somras fick hon dessutom ett Wildcard till King of Piano’s första Summer Camp för unga lovande pianister.

Kingofpiano.com är Robert Wells webbaserade pianoakademi där onlineundervisning blandas med spel och medlemmarnas egna videofilmade framträdanden. De bästa blir uttagna till ett årligt Summer Camp och en elev utses varje år till King of Piano.

Som 2012 års King of Piano får vinnaren förutom en pokal, Ett års Premiummedlemskap i Kingofpiano.com, fritt deltagande i 2013 års Summer Camp samt spelande ihop med Robert Wells vid flera konserttillfällen under 2013.

Se alla bidragen på www.kingofpiano.com/rhapsody-tube
Music Planets hemsida www.musiciansplanet.se

För att boka intervju med Robert Wells kontakta:
Sofia Jakobsson, Petré Event & PR AB
sofia@petre.se / 0735-15 94 79

Intervju med årets King of Piano, kontakta:
Erik Ramström, KingofPiano.com
erik@kingofpiano.com / 070-492 25 23

Petré Event & PR AB arbetar med b.la. event, galor och produktlanseringar. Vi sätter guldkanten på tillvaron!