Printa Information i Helsingborg AB

Robinson-Emma, Bjäre-vodka, Båstad-tennis och Bob Hund-designer årets Guldkärnan-vinnare

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2005 09:00 CEST

Årets utdelning av Guldkärnan ägde rum på torsdagskvällen på Parapeten i Helsingborg med Jesper Aspegren som Master of Ceremony. Pristagarna i de fyra kategorierna är:
– Årets marknadsförare: Bjäre Hembygd AB
– Årets designer: Martin Kann
– Årets personlighet: Emma Andersson
– Årets evenemang: Swedish Open.

– Ända sedan 1966 har Marknadsföreningen i Helsingborg belönat människor och organisationer som förändrat vår stad och bygd till det bättre, säger föreningens ordförande Hans Nelson. Från början hette utmärkelsen Måns Bock-stipendiet. Sedan 1999 kallar vi det rätt och slätt för Guldkärnan.

– Vår ambition är helt klart att Guldkärnan ska bli regionens främsta utmärkelse.
Det som gör Guldkärnan extra värdefull är att det är nordvästskåningarna själva som nominerar kandidaterna, fortsätter han.

Guldkärnanpriset består av – förutom äran – en stor Guldkärnanskål från Lisa Wohlfart, Mölle Krukmakeri.

Nytt för i år är indelningen i nya och tydligare priskategorier samt en jurysammansättning som speglar bredden i varje kategori.

Pr-byrån Printa i Helsingborg ansvarade för pr-arbetet kring evenemanget.

Mer info: www.mih.m.se

Bildtext:
– Helt otroligt, jag blev så himla glad över att få denna utmärkelse, säger Emma Andersson som för tillfället befinner sig i London för att spela in ett avsnitt av sitt tv-program ”Dolce Vita”. Det betyder något speciellt att få ”back-up” hemifrån och jag känner mig oerhört stolt över att få detta pris. Mina rötter finns i Skåne och även om jag bor i Stockholm nu, försöker jag åka till Ängelholm och mitt nya sommarställe så ofta jag kan, jag älskar Skåne!
Foto: Martin Petersson / Kanal 5