Tidab AB

Robomow introducerar “first vision"-teknologi i trädgården.

Pressmeddelande   •   Mar 25, 2019 15:20 CET

Saarbrücken, March 2019 –

Robotgräsklippare blir mer och mer intelligenta. Som första modell på marknaden, öppnar nu Robomows robotklippare sina ögon och kan nu känna igen och förstå sin omgivning. Med hjälp av det innovativa RoboVisionTM-systemet för artificiell intelligens kan robotarna se människor, hundar och katter som befinner sig I närheten. RoboVisionTM hjälper Robomow att upptäcka människor och husdjur innan de kommer för nära dem, ändra körriktningen och får därmed en gräsklippning utan avbrott.
RoboVisionTM är en spännande milstolpe i Robomows historia gällande produktinnovation och tar robotgräsklipparen ett steg längre in i framtiden för visionsbaserade automatiserade aktiviteter i trädgården.

RoboVisionTM för bättre säkerhet och mer ansvar Robomow RS635 Pro SV är utrustad med en kamerabaserad trädgårdsscanner som skapar en avancerad och sofistikerad funktion, vilket gör livet enklare för användarna. Samtidigt som den visar en känsla av ansvar, kommer självklart frågan gällande dataskydd och integritet. RoboVisionTM-systemet varken lagrar eller skickar någon visuell information. Istället varnar den när en person, hund eller katt upptäcks i kamerans synfält.

Robomow fortsätter att utmana och höja ribban på marknaden för gräsklippare
Med utvecklingen av RoboVisionTM, är Robomow återigen en pionjär på marknaden för robotgräsklippare. Robomow är kända för sin unika hård- och mjukvara, förbättringar av produktens prestanda och möter kundernas behov då man på ett smart sätt förbinder vardagliga situationer med framtiden. Funktioner som starkt klippningssystem med speciellt TurboMow-läge för bättre hantering av högt gräs, flytande klippaggregat för bättre klippning av gräsmattan, större klippbredd och ett unikt Smart-Mow-läge för en snabbare hantering av klippyta och ett kantläge för ett komplett klippresultat, är alla innovativa Robomow-utvecklingar som syftar till att ge användarna en modern, smart gräsklippning med största möjliga bekvämlighet för ägarna av en Robomow.

Tillgänglighet
Från och med september 2019 kommer RoboVisionTM att finnas tillgängligt på toppmodellen RS635 Pro SV på utvalda marknader. För att se RoboVisionTM i rörelse, se: https://youtu.be/kJkQb6JIFK4

Om Robomow:

Robomow marknadsför robotgräsklippare i hela världen. Företaget, som startades 1995, är en ledande tillverkare som fokuserar exklusivt på robotgräsklippare. Robomow gick nyligen samman med MTD Products. Robomows prisbelönta robotgräsklippare är byggda genom att använda sig av en bred portfölj med unika skyddande tekniker, samtliga utvecklade under mer än två decennier och med inspiration i att göra livet enklare och lättare att leva. Sedan juli 2017 kombinerar MTD Products distributionen av WOLF-Garten, Cub Cadet och MTD-varumärken. MTD har sitt huvudkontor i Cleveland, Ohio och har över 10 000 anställda i 183 länder världen över. Företaget startade 1932 av tre invandrande ingenjörer från Tyskland och är ett familjeägt företag med en lång tradition som nu styrs av tredje generationen.

För mer information om Robomow, besök: www.robomow.com

Presskontakt:

Caroline Hallonlöf