Universal Music Sweden

Robyn & La Bagatelle Magique - 'Love Is Free' feat. Maluca

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2015 20:30 CEST

(Foto credit: Alessio Bolozoni - High Res Download)

Robyn & La Bagatelle Magique är ett band som består av Robyn, Markus Jägerstedt,och Christian Falk. Ikväll var det premiär för splitternya singeln ‘Love Is Free’ feat. Maluca, hos Annie Mac på BBC Radio 1.

”Efter att ha turnerat väldigt mycket med förra skivan så kände jag att jag ville göra musik igen. Men jag hade ingen aning om vad jag ville göra, så jag började hänga med Christian. Bland det första han spelade för mig var låten som nu blivit ”Love Is Free”. Jag blev så himla glad och peppad. Så vi satte igång och gjorde musik utan att riktigt veta vad det skulle bli. Kort därefter frågade vi om Markus ville bli en del av bandet och ju mer vi höll på desto mer kändes det just som ett samarbete. Alla vi tre har växt upp på dansmusik i olika former, jag skulle säga att det var inspirationskällan. Att göra ett collage att dansa till.” berättar Robyn.

‘Love Is Free’ är den första låten i ordningen att släppas från det minialbum som kommer senare i sommar.

Lyssna på låten här: http://on.robyn.com/loveisfreenow

Robyn & La Bagatelle Magique gör en Europaexklusiv spelning på Dans Dakar i Stockholm i augusti samt den enda amerikanska spelningen på Treasue Island Music Festival i oktober.

Hemsida: labagatellemagique.com
          Twitter: @robynkonichiwa / #LaBagatelleMagique