ROCE Partners

ROCE Partners utnämner ny VD

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 11:21 CEST

Stockholm, September 13, 2010 – ROCE Partners, ett ledande konsultbolag inom Supply Chain Management, meddelar att Per Norling har utsetts till ny VD för ROCE Partners Group.

Per har över 20 års erfarenhet från ledande befattningar inom internationella företag, bla.  Baan, Descartes Systems Group och CDC Supply Chain. Per har en civilingenjörsexamen i industriell ekonomi från Linköpings Universitet. Han kommer att vara baserad vid ROCE Partners Stockholmskontor med ansvar för att fortsätta utveckla företaget som ett ledande supply chain konsultbolag.

Per kommenterar: “Jag ser fram mot att jobba med det erfarna teamet ifrån ROCE Partners där jag kommer fortsätta att utveckla företages ledande position inom supply chain och business process improvement''.

Janne Salmi, partner och styrelseordförande:“Jag är väldigt glad att Per har anslutit sig till ROCE Partners. Förstärkningen av vår ledningsgrupp är ett steg i rätt riktning för att uppfylla våra ambitioner att expandera internationellt och nå våra tillväxtmål. ’Client First’ kommer att fortsätta vara vår viktigaste värdering och jag är övertygad att Per kommer hjälpa ROCE att leverera ännu mer värde till våra kunder''.

För mer information vänligen kontakta:

Janne Salmi

Partner och styrelseordförande

+358 (0)40 556 5771

janne.salmi(at)roce.com

ROCE Partners är ett ledande konsultbolag inom Supply Chain Management. Företagets målsättning är att maximera kundernas lönsamhet, Return on Capital Employed (ROCE), genom att optimera deras försörjningskedjor med hjälp av effektiva supply chain lösningar. För mer information om ROCE: www.roce.com