NEWDAY/Nuday AB

Rock Science – svenskt rockspel tar världen med storm

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 08:53 CEST

Det svenskutvecklade brädspelet Rock Science släpps nu äntligen på svenska, mindre än ett år efter den första utgåvan. Succén har lett till att lansering nu även sker på bred front i USA, Kanada, Australien, Storbritannien, Tyskland och Finland. Och när den legendar- iska förstärkartillverkaren Marshall firar sitt 50-årsjubileum gör de det med en helt egen version av Rock Science.

Sedan lanseringen 2011 har intresset varit stort från världens alla hörn. Artister som Phil Campbell från Motörhead, Kerry King från Slayer, Dee Snider från Twisted Sister och Steven Adler från Guns N’ Roses har alla hyllat Rock Science.

Svenska radiokanalen Bandit Rock var snabba att hoppa på med en egen expansion till spelet. Och nu kommer en ny version av Rock Science utvecklad tillsammans med den legendariska tillverkaren av gitarrförstärkare, Marshall Amplification, som en del av företagets 50-årsjubileum.

Framgångarna har lett till att distributörer världen över nu
i oktober börjar sälja spelet, som finns översatt till fyra språk, i USA, Kanada, Australien, Storbritannien, Tyskland och Finland.

Den svenska versionen av Rock Science finns att köpa på bl.a. Åhléns, Bokia och Akademibokhandeln från oktober månad.

Om Rock Science
Rock Science levererar spel till en hängiven målgrupp – rockers. Brädspelet är den första produkten i Rock Science- familjen. Företaget bakom Rock Science, Nuday AB, grundades 2010 av Jorge Bravo och Sven Folkesson och har sitt säte i Stockholm.

Vänligen kontakta pressansvarig, Sebastian Paez.
Telefon: +46767646302
E-mail: lab@rockscience.tv
Web: www.rockscience.tv

Pressinfo