Stolleprover AB

Rock The Lake, Växjös musikfest, växer

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 19:01 CET

Musikfesten Rock The Lake som går av stapeln på det vackra Evedalsområdet i Växjö den 21-22 maj, har nu fått klart med ytterligare en artist. Det är Erik Grönwall som är känd från TV-serien Idol som kommer att spela på fredagen den 21 maj.

Erik Grönwall är just nu den artist som säljer mest skivor i Sverige. Debutalbumet med låtar från Idolserien har redan sålt i över 60.000 exemplar.

Nu är en ny platta planerad och några av världens mest framgångsrika låtsnickare har anlitats. Bland annat kommer Desmond Child, Andreas Carlsson och Joey Tempest att delta som kompositörer. Erik, som har en av Sveriges bästa rockröster kommer förhoppningsvis att blanda mellan kända covers från Idol och nya låtar som klättrar på listorna, när han i sommar gästar Rock The Lake.

-  Vi är glada att vi äntligen fått loss Erik till Rock The Lake säger Peter Karlsson och Pernilla Nätbring från arrangörerna. Vi har haft honom som ett tidigt val ibland de artister som vi valt mellan, men ett kontraktsproblem hindrade oss tidigare. Vår avsikt är att ytterligare band kommer att spela på RockTheLake säger Peter och Pernilla.

Tidigare klara artister till RockTheLake är Markus Krunegård, Timo Räisänen, Fibes, Oh Fibes! och Tribe Vibes. De artisterna kommer att spela under fredagen som har ett ungdomsinriktat program.  Alphaville, Sweet, MA Numminen, Nisse Hellberg, Fancy Dan och Lemonbirds som står för den mer nostalgiska lördagen. Lokala band kommer också att spela båda dagarna.

2 dagars biljettpass finns att köpa på Ticnet och kostar 450 kronor tom 31 mars, 550 kronor tom 30 april och därefter 650 kronor.

Peter Karlsson arrangemangsansvarig 070-545515

Pernilla Nätbring bokningsansvarig 070-5664762