Hamburger Börs AB

Progglegenden Pugh Rogefeldt gästspelar på Hamburger Börs!

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 15:14 CET

Den 5:e februari 2010 gästspelar progglegenden Pugh Rogefeldt på Hamburger Börs.
Det blir en kväll fylld av rock och pop och en stor skopa nostalgi när Pugh sammanfattar sin 40-åriga karriär och bjuder på flera av sina klassiska mästerverk. Vi får följa med på en musikalisk resa som tar oss från debutalbumet "Ja dä är dä" till melodfestivalen, svensktoppen, Grymlings för att slutligen landa på 2000-talet.

Pugh albumdebuterade 1969 med just "Ja, dä ä dä" där bland annat "Små lätta moln", som kommit att bli en av hans mest kända låtar ingick. Han belönades med en Grammis för bästa debutpopulärproduktion och blev sedemera känd som en föregångare inom rock- och popmusik på svenska. Musiken på de tidiga albumen hade ofta psykedeliska influenser och texterna var lekfulla, ibland nonsensartade. Hans samarbeten med Georg Wadenius, Janne Loffe Carlsson, Peps Persson och Janne Schaffer har även de kommit att påverka hans musikaliska riktning.

Nu kommer han alltså äntligen till Hamburger Börs för att bjuda på en exklusiv konsert i sann Pugh-anda.

Hamburger Börs är Skandinaviens äldsta showkrog som har blivit något av en institution i Nöjes-Sverige. Vi leverar en helhetsupplevelse där show, mat och dryck står i centrum.

Pressinfo: Sandra Gustafsson 08-7878509 eller maila till sandra@hamburgerbors.se

Pressbilder på: http://www.hamburgerbors.se/mariamoller/bilder.php