Rodeco AB

Rodeco bjuder in till ”Åtvidaberg är öppet”.

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 14:01 CEST

I Rodecos lokaler kommer vi att visa upp några mindre lekområden samt de material vi arbetar i. Du kan se vårt nya mobila och flexibla system RODECO ”PopUpPlay” som är mindre flyttbara lekmiljöer.

Säkerhet är viktig och Rodeco har ett eget fallskyddsgolv med gummi eller konstgräsyta. Vi kommer att visa upp vårt golv och hur en test av ett stötdämpande underlag går till. Se vår Ludometer!!

Rodeco är återförsäljare för IKC lekpaneler och i vår utställning kan man se och prova dessa, lek med lärande spel och bygg din egen motorcykel. Produkter som kan kombineras med Rodecos egna sortiment.

Vi förevisar även de lekanläggningar vi installerat i Åtvidabergs kommun på Centralskolan och långbråtts förskola.

Under dagen kan du prata med våra säljare om hur vi tar fram ett lekområde anpassat för just dina behov. Vi vet hur man kan styra leken, tid, åldersgrupper och grad av aktivitet.

Rodeco är helhetsleverantör av kompletta lekmiljöer över hela världen. Genom åren har vi på

Rodeco fått gedigen kunskap om barns lek och dess positiva effekter.

www.rodeco.se

Rodeco i Åtvidaberg utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer lekmiljöer till shoppingcenter, butikskedjor och varuhus över hela världen. Företaget producerar även äventyrsbad för barn där kunderna är kommunala bad och vattenparker. Tillverkning sker i egna moderna lokaler i Åtvidaberg. Rodecos lekmiljöer är utfomade för spännande, fantasifulla aktiviteter och gjorda med med miljöanpassade material av hög kvalitet. En lekplats från Rodeco är trygg och säker för både barn och vuxna.