Rodeco AB

Rodeco lanserar lekmiljöer på världens största detaljhandelsmässa, EuroShop.

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2014 09:02 CET

På Euroshop-mässan i Düsseldorf, den 16-20 februari, deltar Åtvidabergsföretaget Rodeco för första gången med egen monter. Rodeco lanserar sitt nya designkoncept med lekmiljöer gjorda för gallerior, köpcenter och offentlig miljö. Mässan är välbesökt med 100 000 besökare från över 90 olika länder.

– Trygga, säkra lekplatser som lockar publik finns det en världsmarknad för, säger Daniel Lind, vd på Rodeco. Vi har lång erfarenhet av lekplatsbyggen över hela världen och nu är det dags att visa upp vårt senaste designkoncept för en större målgrupp.

Rodeco vet hur barn leker och kan konstruera och leverera trygga och robusta system för lek. Marknaden för den här typen av lekmiljöer är stor, mycket stor och Rodecos mål är att bli en ledande aktör på marknaden även internationellt.

– Form och säkerhet är dock inte allt, menar Daniel. Barnen tycker också att det är kanonkul att använda våra grejor.

Rodeco i Åtvidaberg utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer lekmiljöer till shoppingcenter, butikskedjor och varuhus över hela världen. Företaget producerar även äventyrsbad för barn där kunderna är kommunala bad och vattenparker. Tillverkning sker i egna moderna lokaler i Åtvidaberg. Rodecos lekmiljöer är utfomade för spännande, fantasifulla aktiviteter och gjorda med med miljöanpassade material av hög kvalitet. En lekplats från Rodeco är trygg och säker för både barn och vuxna.