Rodeco AB

Rodeco skapar vattenglädje i Vadstena

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2013 09:12 CET

Efter att ha varit stängt under en längre tid för byte av reningsverk öppnade simhallen i Vadstena lagom till höstlovet med ett nytt äventyrsbad för barn från Rodeco. Premiärveckan har inneburit nytt besöksrekord i simhallen.

–  Vi har nog inte haft så många besökare någonsin under en vecka, säger en glad Linda Lago-Eklundh, platschef i Vadstena simhall. Det har varit viktigt för oss att göra något för de minsta barnen. Rodecos lösning är perfekt för den här storleken av simhall. Eftersom Vadstena ligger vid Vättern ville vi gärna ha ett tema som passade, så valet föll på Rodecos tema ”Kust och hav”.

Rodeco har flera teman för äventyrsbad att välja mellan. Förutom ”Kust och hav” finns till exempel ”Tropiskt vattenlandskap”, ”Äventyr i Inkaland” och ”Västkusten – här kommer vi”. Äventyrsbadet i Vadstena har också betytt mer liv och rörelse i den intilliggande undervisningsbassängen. Hela satsningen har fått mycket positiva reaktioner av besökare.

Vadstenas äventyrsbad är ett av de första i raden av Rodecos kommande leveranser i serien med den nya formgivningen.

Rodeco i Åtvidaberg utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer lekmiljöer till shoppingcenter, butikskedjor och varuhus över hela världen. Företaget producerar även äventyrsbad för barn där kunderna är kommunala bad och vattenparker. Tillverkning sker i egna moderna lokaler i Åtvidaberg. Rodecos lekmiljöer är utfomade för spännande, fantasifulla aktiviteter och gjorda med med miljöanpassade material av hög kvalitet. En lekplats från Rodeco är trygg och säker för både barn och vuxna.