Rodeco AB

Rodecos koncept vinner mark över hela världen.

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 17:00 CEST

Ny formgivning och stor kunskap om lek stärker Rodeco position som ledande utvecklare och leverantör av lekplatser. Företagets utvecklingsarbete fortsätter att skörda framgångar och uppskattning - inte minst bland barnen.
Detta resulterar i beställningar från hela världen. Nu senast lekområden och lekrum till shoppingcenter i Lübeck i Tyskland samt Wuxi i Kina. Bägge centra är stora aktivitets- och shoppinganläggningar. Många spännande och fantasifulla lek- och fritidsaktiviteter kommer att finnas i och utanför anläggningarna.  Och under tiden barnen roar sig i lekområdet från Rodeco kan föräldrarna i lugn och ro ägna sig åt shopping. Båda de levererade lekområdena har vardera en yta på cirka 350 kvm och ska installeras under kommande vinter och vår.
Tillsammans har beställningarna ett ordervärde på ca 7 miljoner, vilket i sin tur tryggar både jobben och företagets utveckling framåt

Rodeco i Åtvidaberg utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer lekmiljöer till shoppingcenter, butikskedjor och varuhus över hela världen. Företaget producerar även äventyrsbad för barn där kunderna är kommunala bad och vattenparker. Tillverkning sker i egna moderna lokaler i Åtvidaberg. Rodecos lekmiljöer är utfomade för spännande, fantasifulla aktiviteter och gjorda med miljöanpassade material av hög kvalitet. En lekplats från Rodeco är trygg och säker för både barn och vuxna.