Svenska Röda Korset

Röda Korset i Östersund genomför medlemsvärvning genom ”face to face”!

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 13:29 CEST

Nu tar Röda Korset i Östersund ett helt nytt grepp, på lördag går medlemmar och frivilliga ut på stadens gator för att värva nya medlemmar samt synliggöra lokala verksamheter, ett helt oprövat tillvägagångssätt inom Svenska Röda Korset.

- Vi är övertygade om att fler vill bli medlemmar när de får veta allt bra som görs inom Röda Korset i Östersund, de flesta har sett oss på plats vid katastrofer i världen över, men få vet vilka välbehövliga insatser som görs lokalt, här i kommunen säger Ingegärd Pettersson Kommunikationsutskottet, Storsjökretsen.

Östersund är en levande rödakorskommun på alla sätt, det visar sig i: stora insamlingsvolymer, stort utbud av sociala verksamheter som; anhörigstöd, skapande verkstad, vävstuga, häktesbesök, hembesök, läxhjälp, jourhavande kompis, svenska för invandrare och mötesplats Kupan med secondhandaffär, aktiv första-hjälpen grupp, Ungdomsförbund, byrå mot diskriminering, samt många frivilliga som ger av sin tid till Röda Korset .

Värvarna samlas vid Apoteket kl. 11.00 Med Slagverksgruppen i täten i blandad marschtakt/sambatakt går tåget mot stjärntorget! I Röda Korsets tält finns infobord och medlemmar som svarar på frågor. Cirkus Kul och Bus kommer att genomföra akrobatikuppträdanden, positivspelare Nilsson sprider gemyt. Medlemsvärvarna sprider sedan ut sig på stan! Aktiviteten avslutas 14.00

Kontaktpersoner:

Ingegärd Pettersson, kommunikationsutskottet Storsjökretsen 070-362 59 63