DNA-ART

Röda läppar funkar alltid

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2010 07:58 CET

En ovärderlig kärlekshandling och ett minne för livet är att avtryck av din egen pussmun till din älskade. En bättre julklapp kan man inte tänka sig. Konstnären Zigge Holmgren på det lilla företaget DNA-ART förvandlar i konceptet Bodyprint Art bl.a. ditt kyssavtryck till en uppförstorad dekorativ bild, ett unikt konstverk. Så tveka inte, i år är det dags för din älskade att få en alldeles egen konstkyss. Konstkyssen blir dessutom med tiden ett ovärderligt minne, ett signum för din kärlek och är samtidig en mycket dekorativ inredningsdetalj som ligger i tiden.

DNA-ART's förkärlek för genetiska porträtt, där alla porträtt blir unika, har nu alltså utmynnat i Bodyprint Art, med en exklusiv montering på Perspex konstglas med vit PVC-baksida. Ditt eget genetiska avtryck i konsthistorien - mänsklighetens första konstuttryck! En oslagbar present - ge bort en bit av dig själv, du är konstverket! Du väljer mellan tre varianter - Lip Art, Fingerprint Art och Babyprint Art. Varje mästerverk blir lika unikt som ditt genetiska avtryck och det slutliga porträttet är du alldeles ensam om! Ditt konstverk printas med ljusbeständiga färger i Giclée Fine Art teknik som garanterar mer än livslång njutning.

DNA-arts exklusiva Perspex konstglasmontering

Alla verk levereras med denna tåliga och stilrena montering, en modern och elegant finish där bilden får tala för sig själv. Ditt porträtt monteras med framsidan direkt mot 4 mm kantslipat konstglas som ger en otrolig färgåtergivning, en extra djupkänsla och skydd av utskriften. Baksidan är i vit pvc-plast med stilfull och praktisk upphängning som skapar 2 cm avstånd till väggen och gör att bilden "svävar".

Som kund får du givetvis vara med under hela den konstnärliga processen.

En garanterat personlig julklapp!

För mer information så välkomnar jag dig in i min ateljé på nätet: Bodyprint Art, eller till ateljén på Norra Kyrkogatan 20E i Visby

ha de bästa av dagar! Zigge Holmgren

Zigge Holmgren
Norra Kyrkogatan 20E
62155 Visby
Tel: 0498 - 212320
mob: 0709 529 951
Mejl: info@dna-art.se
Bodyprint Art

Upptäck skönheten i din personlighet, det finstilta i ditt allra innersta, ditt eget DNA. Från en enkel provtagning du gör själv, tar ett svenskt labb fram en grafisk bild av ditt DNA och processas digitalt av konstnären Zigge Holmgren till ditt helt unika DNA-art porträtt! Monteras på Perspex i exklusiv futuristisk design. DNA-art tar också fram andra personliga porträtt från t.ex. läppar och fingeravtryck i Bodyprint Art.

DNA-ART ÄR ETT KONCEPT INOM POST-ART/MAYDAY MEDIA.