POST-ART

Röda läppar funkar alltid

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2011 08:23 CET

En ovärderlig kärlekshandling och ett minne för livet är att avtryck av din egen pussmun till din älskade. En bättre julklapp kan man inte tänka sig. Konstnären Zigge Holmgren på det lilla företaget DNA-ART förvandlar i konceptet LIP-ART ditt kyssavtryck till en uppförstorad dekorativ bild, ett unikt konstverk. Så tveka inte, i år är det dags för din älskade att få en alldeles egen konstkyss. Konstkyssen blir dessutom med tiden ett ovärderligt minne, ett signum för din kärlek och är samtidig en mycket dekorativ inredningsdetalj som ligger i tiden.

DNA-ART's förkärlek för genetiska porträtt, där alla porträtt blir unika, har allså nu utveklats till att inehålla både LIP-ART och BABY-ART. De är personliga genetiska avtryck - mänsklighetens första konstuttryck och en oslagbar present att ge bort en bit av sig själv. Konstverken printas med ljusbeständiga färger i Giclée Fine Art teknik som garanterar mer än livslång njutning och är exklusivt monterade på Perspex konstglas med vit PVC-baksida.

Perspex konstglasmontering

Alla verk levereras med denna tåliga och stilrena montering, en modern och elegant finish där bilden får tala för sig själv. Porträtten monteras med framsidan direkt mot 4 mm kantslipat konstglas som ger en otrolig färgåtergivning, en extra djupkänsla och skydd av utskriften. Baksidan är i vit pvc-plast med stilfull och praktisk upphängning som skapar 2 cm avstånd till väggen och gör att bilden "svävar".

Som kund får man givetvis vara med under hela den konstnärliga processen.

En garanterat personlig julklapp!

För mer information så välkomnar jag in i till DNA-ART, LIP-ART och BABY-ART på nätet. Eller till ateljén på Norra Kyrkogatan 20E i Visby

ha de bästa av dagar! Zigge Holmgren

Norra Kyrkogatan 20E 62155 Visby

Tel: 0498 - 212320   mob: 0709 529 951

DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook

Pressbilder

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också DNA ART - LIP ART - BABY-ART, där de inre och yttre avtryck görs till dekorativ konst.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook  och  DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook