Idus Förlag AB med ZimZalabim

Rödluvan SMS:ar och Askungen hänger på Facebook

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 13:01 CET

”Vargen rusade hem till mormor i full galopp. Men eftersom han hade hört att man inte skall äta för snabbt efter ett träningspass, bestämde han sig för att bara stänga in mormor i ett skåp och slänga på sig hennes rödprickiga nattlinne. Fräscht mönster, tänkte han när han stod framför spegeln. Då knackade Rödluvan på dörren…”

Följ med Rödluvan, Vargen, Guldlock, Snövit och Askungen in i det moderna samhället där Askungen kollar Facebook och Rödluvan SMS:ar.

I varje saga bakas det och sagorna avslutas med flera recept kryddade med små tips som att ”Svansen fungerar bra att röra med, om man inte är känslig för kladd.”

Läs och njut av sagorna: Vargen och blåbärsmuffinsen Guldlock och storbaket Snövit och päppelkakan Askungen och pajfabriken.

Josefin Ambring är författare och illustratör till boken. Hon studerar på Konstfack i Stockholm. Sagobak är hennes debutbok. Innan Konstfack har hon läst konst och design både på FIDU och på ENSCI-Les Ateliers i Paris och skrivit har hon gjort hela sitt liv. Allt ifrån deppiga dikter till hiskeliga historier och kuliga kupletter.

Josefin säger så här om Sagobak: ”Jag tyckte att det behövdes en kombinerad sagobok och bakbok för barn. På detta sätt kan man få uppleva en bit av sagan i vardagen. Tanken är att föräldrar som läser Sagobak för sina barn också kan vara med och baka. Kom också ihåg att barnen skall få busa lite när de bakar och t.ex. röra lite med svansen eller hälla i något extra i smeten. Hemma lärde jag mig tidigt att recept inte är till för att följas!”

Provläs här:

Idus Förlag, förlaget med hjärtat hos författarna

Idus Förlag är ett bokförlag vars fokus är att hjälpa varje kund, utifrån kundens egen önskan, för att uppnå bästa resultat.

Vårt fokus är att ge ut böcker samt att hjälpa egenutgivare med de delar i bokutgivningsprocessen de önskar.

Företaget ägs av Ulrika & Mats Slottner