E-ciggbolaget AB

Rök rosa - stöd bröstcancerforskningen

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 16:39 CEST

Varje år orsakar rökning cirka 10 000 cancerfall i Sverige, vilket är cirka 20 procent av alla cancerfall. I många länder världen över så har elektroniska cigaretter (E-cigaretter) blivit ett alternativ till vanliga tobakscigaretter och på så sätt hjälpt användare att minska eller helt sluta med sin tobakskonsumtion. E-cigaretter innehåller ingen tobak utan det är istället en smaksatt vätska som förångas under låg temperatur.

Det finns idag väldigt många olika märken att välja bland och det viktigaste är att man som konsument väljer en produkt som håller hög kvalitet, och där både elektroniken och vätskan inuti är kvalitetssäkrad. Ett bra sätt att välja bort många billiga kopior är att kolla om produkten har ett bäst före datum och batchnummer på förpackningen, samt vilka garantivillkor som erbjuds för elektroniken i produkten.

V2 Cigs elektroniska cigaretter används idag av miljoner rökare världen över. Genom att köpa V2 Rosa Expresskit och därmed röka rosa så stödjer du bröstcancerforskningen med 30kr. Att sedan komma närmare ett tobaksfritt liv för varje tobakscigarett som byts ut är verkligen en bra bonus.

E-ciggbolaget AB har agenturen för V2 Cigs elektroniska cigaretter som idag används av miljoner rökare världen över. V2 Cigs elektroniska cigaretter hittar du hos våra ca: 400 återförsäljare runt om i landet samt genom internetbutiken: www.e-ciggbutiken.se.