Ving Sverige AB

Rökfritt på Vings familjehotell Sunwing Resorts

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 12:15 CEST

Från sommaren 2013 blir Vings familjehotell Sunwing Resorts helt rökfritt. Det gäller förutom i rummen och lägenheterna även på balkongerna och terrasserna, med undantag för ett antal rökområden som skapas på hotellområdena.

Sedan år 2000 har Sunwing Resort haft rökfria lägenheter, vilket har varit mycket uppskattat bland många av våra gäster. I somras införde Ving rökfritt på Sunwing Sandy Bay på Cypern som ett test och då det föll mycket väl ut, utökas det till att från sommaren 2013 gälla samtliga Sunwing Resorts förutom Sunwing Bangtao och Sunwing Kamala i Thailand.

– Våra Sunwing Resorts är absolut det bästa vi kan erbjuda barnfamiljer och därför är det självklart för oss att införa rökfritt. Många är idag allergiska och vi lyssnar nu på våra kunder och den allmänna trenden i samhället och inför rökfritt på alla våra hotell från och med i sommar, säger Magnus Wikner, VD för Ving Sverige.

– Det kommer att finnas utmärkta rökområden på anläggningarna. I övrigt är hotellet helt rökfritt, avslutar Wikner.

Sammanlagt blir det rökfritt på tio hotell.

Kartorna över hotellområdena på ving.se kommer att uppdateras med var de utmärkta rökområden finns under hösten.

Bilder på våra Sunwing Resorts finns här:

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075 eller Magnus Wikner, VD Ving Sverige, tel 0709-513077.