Eco Innovation AB

Röntgenglas, Flygplanskylning eller Kissa för miljön blir bästa miljönyhet i december

Pressmeddelande   •   Jan 05, 2010 00:26 CET

De två bästa företagen på miljönyheter i Sverige, Stena och Opcon mot uppstickaren Åsa. En spännande nätröstning om bästa miljönyhet i december väntar.

Konkurrensen är hård. STENA kan nu göra röntgenglas av kasserade bildskärmar. Därmed ökar den återvunna andelen av kasserade bildskärmar. Opcons nya kylsystem i samarbete med Cavotec expanderar torr komprimerad luft för att kyla parkerade flygplan vid gate. Det kan spara 200-600 liter bränsle i timmen vid varje gate på en flygplats. Guldkannan Towa för kissgödning har nu nått industriell produktion. Snabbt marscherat av innovatören Åsa Lövberg. Eco Innovation AB har nominerat de tre nyheterna.

Eco Innovations VD Erik  Sandström säger: Vi vill glädja besökare till vår nyhetssajt och bidra till positiv uppmärksamhet för nya miljölösningar. Därför ordnar vi dessa månatliga nätröstningar. En positiv nyhet om en miljöinnovation ger hopp om bra miljölösningar. Miljöinnovationer som når kommerssiell framgång är ett bra sätt att sprida miljöförbättringar. Inget slår egenintresset.

Webröstningen avslutas tisdag 12/1 kl. 17.00.

Vidare information: http://evolveu.bloggsida.se/miljoinnovationer/opcon_stena_towa

Kontaktperson, Eco Innovation AB: Erik Sandström, epost: evolveu@gmail.com tel: 070-2994762

Eco Innovation AB är ett famlijeägt konsultföretag i Jönköping som registrerats 2008. Vi arbetar med EU-finansiering och Miljöinnovationer. Vi erbjuder:

• Utbildning om EU-finansiering och konferenser för ledare av internationella projekt. Närmast på programmet står tvådagarskurser om internationella EU-projekt för myndigheter i Jönköping 3-4 februari och i Örebro 10-11 februari.
  • Stöd vid utveckling av projektansökningar till nationella och internationella program för EU-finansiering. Stöd erbjuds bara om ansökansarbetet är väl förankrat hos den ansökande organisationen och denna engagerar sig i utarbetandet av ansökan.
  • Skräddarsydd expertkonsultation med efterföljande skriftligt förslag på val bland EU:s finansieringsprogram inklusive design av ansökan vad gäller inriktning och sammansättning av partnerskap.
  • Föreläsningar, presentationer, artiklar eller krönikor om EU-finansiering eller miljöinnovationer.
  • Annonser och förbetalda inlägg på sajten MILJÖINNOVATION OCH EU.

Intresserad av samarbete: Kontakta gärna direkt, telefon 070-299 47 62, E-post: evolveu@gmail.com

Erik Sandström, Eco Innovation AB, SCIENCE PARK, Gjuterigatan 9, 553 18 Jönköping