Rörvik Timber AB

Rörvik Timber centraliserar säljteam till Jönköping

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2006 11:09 CEST

Rörvik Timber AB befinner sig i ett expansivt skede och vi arbetar mycket hårt för att skapa en, för framtiden slagkraftig sågverkskoncern. Sågverksproduktionen har de senaste två åren ökat från 525 000 m3 till 750 000 m3. Genom kraftfulla investeringsprogram är målet att inom ytterligare två år nå 1 miljon m3.

För att öka servicegraden till våra kunder har vi samlat säljteamet till en central marknadsavdelning i Jönköping. Detta innebär att kunderna, genom en marknadskanal får tillgång till hela Rörvik Timbers produktsortiment på ett och samma ställe. Varje säljare är ansvarig för ett eget marknadsområde, vilket minskar antal säljare kunderna behöver ha kontakt med.

För att ytterligare öka servicegraden till kunderna inrättas en ny kundservice som kommer att bistå kunderna med information om allt från specifikationer till leveranstider.

"Vi är övertygade om att dessa förbättringar kommer att förenkla inköpsprocessen för våra kunder. I och med den nya marknadsorganisationen får de en lättare och rakare kommunikation med snabba svar" kommenterar, Daniel Claesson Sälj- och marknadsdirektör på Rörvik Timber.

Jönköping den 27 Mars 2006

Rörvik Timber AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Daniel Claesson Sales and Marketing Director Rörvik Timber AB

Telefon: 036 - 442 65 52 Mobil: 070 567 22 11