Nättidningen Payback / Payback Sverige

Rösta bort Jimmy Jansson efter västförbudsdomen!

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2010 00:41 CEST

Att först Förvaltningsrätten och därefter Kammarrätten under fredagen påtalat att Eskilstuna kommuns så kallade "västförbud" strider mot yttrandefriheten stoppar inte Eskilstuna kommunstyrelses vice ordförande Jimmy Jansson. Han uppger för tidningen Folket att kommunen fortsätter kampen och kommer att överklaga till regeringsrätten.

"Det kan verka vansinnigt, men det handlar allra mest om en markering att vi inte vill ha kriminella gäng i Eskilstuna, och vi kör nu ända in i kaklet och gör vad vi kan inom lagens ramar för att inte ha dem här". Vidare säger Jansson: "Överklagan till regeringsrätten är ett sätt att pröva lagstiftningen. Och det här är inte vår enda lösning för att mota grov organiserad brottslighet". Och fastslår slutligen vad vi alla inom bikerkulturen länge visst men som den segervisse Jimmy Jansson nu öppet redovisar: "Grundidén om att porta kroggäster som bär kläder som visar tillhörighet till kriminella gäng kommer från polisen och krognäringen i Eskilstuna".

Att den ena efter den andra nu kommer ut ur garderoben och vittnar om att det är polisen som ligger bakom och att politikerna bara är simpla nickedockemarionetter är något som bikerkulturen länge visst men haft svårt att bevisa då inga politiker vågat träda fram i ljuset och tillstå detta faktum. Nu har det på sistone dock kommit fram ett flertal vittnesmål om samma sak varför den saken nu kan anses bevisad. Den kommunala självbestämmanderätten har upphört att existera och polisen dikterar villkoren i landets kommuner!

Två saker kan sägas vara ytterst allvarliga i Janssons resonemang. 1. Såsom varande en förtroendevald kommunalpolitiker har Jansson en närmast obefintlig respekt för Sveriges lagar. Att den ena domstolen efter den andra fastslår att kommunens västförbud bryter mot grundlagen betyder inte ett dugg för Jansson!

2. Såsom kommunalt förtroendevald är det lika allvarligt att han hyser exakt lika mycket respekt för att ansvarsfullt förvalta kommunala medel som han hyser respekt för Sveriges grundlag. Det vill säga absolut ingen som helst respekt i någondera fallet.

Efter denna verbala uppvisning i totalt förakt för såväl landets grundlag som för Eskilstunas befolknings surt inbetalade skattemedel är det Paybacks förhoppning  att Eskilstunas befolkning visar en desto större ansvarskänsla under söndagens val och röstar bort såväl Jimmy Jansson som alla de övriga personer som så svårt förslösat kommunens skattemedel från alla deras nuvarande förtroendeuppdrag inom Eskilstuna kommun!

Länk: http://folket.se/nyheter/eskilstuna/1.809942

Peter Schjerva

Nättidningen Payback är en webbtidning vars huvudsakliga mål är att verka för att öka förståelsen kring och informera om bikerkulturen, dess olika företeelser och drivkrafter.Nättidningens adress är: http://www.payback.name

Jag är även ordförande för Frihetspartiet med ansvar för partiets officiella skrivelser samt adminstrationen.