Agent25 Sverige AB

Rösta fram din favorit trendspanare: Jeanskung favorit tio dagar före Trendgalan

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2006 09:18 CEST

Juryn har sagt sitt. Nu är det allmänhetens tur att rösta fram årets Trendagent, det vill säga en person som genom aktiv omvärldsbevakning tidigt har uppmärksammat och utnyttjat en trend. På www.trendgalan.se kan alla lägga sin röst på den person som bäst förtjänar titeln Trendagent 2006. Tio dagar före galan är Cheap Monday-grundaren Örjan Andersson publikens storfavorit. När allmänheten får säga sitt hamnar glamour i topp - bland publikens egna nomineringar får VeckoRevyns chefredaktör Ebba von Sydow och glamourprinsessan Karolina Lassbo flest röster.

Årets Trendagent utses på Trendgalan, som i år går av stapeln den 7 april på Hotel Sheraton. Bakom evenemanget står Sveriges största omvärldsbevakningsföretag för webben, Agent25. Genom att gå in på www.trendgalan.se kan Du påverka ställningen eller lyfta fram en egen trendspanare.

I år har juryn nominerat:

• Mats Åkerlund – Chef för Nya medier på Sveriges Radio
Fick Public Service att gå i täten för satsning på podcasting i Sverige.

• Anders Lundmark och Henrik Friman – Kanal Lokal i Stockholm, Göteborg, Malmö och Östergötland
Har givit lokal-tv både ett ansikte och lönsamhet.

• Ayesha Quraishi – Medial artist, debattör och entreprenör
För att hon är entreprenör, artist, förebild.

• Örjan Andersson – Grundare av jeansmärket Cheap Monday
När designerjeansen stod högt i kurs gjorde Örjan dem billiga.

• Fredrik Paulun - Dietguru
Fick svenska folket att tro att fett är rätt genom GI-metoden han hårdlanserat i landet.

Tio dagar före galan är jeanskungen Örjan Andersson publikens storfavorit. Bland publikens egna nomineringar leder just nu VeckoRevyns chedredaktör Ebba von Sydow och glamourprinsessan Karolina Lassbo. Allmänheten har också nominerat Alexander Bard, Aftonbladets krönikör Fredrik Virtanen och Ryanairs markandschef Lotta Lindquist-Brosjö.

– En Trendagent är någon som tidigt snappar upp och utnyttjar trender, säger Agent25:s vd Robert Tinterov. De är viktiga för samhället och bör belönas!

Bakom nomineringarna står Trendgalans jury som i år leds av Johan Staël von Holstein. I juryn finns även Anna Bråkenhielm, Karin Söderlind, Mattias Palm Jensen, Diana Uppman, Mikael Zackrisson, Robert Tinterov och Stig-Björn Ljunggren.

Ur Gala-programmet: Johan Staël von Holstein presenterar sitt nya Sverige projekt Sweden Loves. Sveriges dokusåpadrottning Anna Bråkenhielm och Aktuellts chef Cilla Benkö ger sina åsikter kring framtidens mediescen. Vi får också höra Ladbrokes vd Douglas Roos och Unibets vd Petter Nylander debattera poker med A-lotteriernas vd Anders Jansson.

Vill du som är journalist gå på Trendgalan den 7 april? Skicka då ett e-mail till press@trendgalan.se. För mer information och fullständigt program: www.trendgalan.se

Robert Tinterov, vd, Agent25, tel: 070-249 77 90
Se även www.agent25.se/press

Agent25 gör det möjligt att snabbt, effektivt och prisvärt bevaka vad närmare 6 000 nyhetskällor dagligen publicerar på nätet. Användarna lägger själva upp vad agenterna ska bevaka och hur ofta resultatet ska presenteras. Över 3 000 kunder har sedan starten 1998 köpt omvärldsbevakning av Agent25. Verksamhet bedrivs idag i Sverige, Norge och Tyskland. För att testa våra tjänster, gå till www.agent25.se